keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

Kuvia ja hellettä

Niin ihanaa kuin kesä ja helle on, se tälläisen reumaröllin voimat vie aika nopeaan, mutta onneksi voin nukkua kun väsyttää, mökillä on mökki viilee.. tuuletin pitää hyvin rasittavaa ääntä, mutta sen kestää, odottaen vilpoisan tuulenvireen osuessa kasvoihin. Linnut ovat aika hiljaisia, mutta yöllä joutsen aloittaa surullisen huudon klo 04.00
En tiedä miks , mutta se on niin surullista kuultavaa.. ja miksi ne muuten siellä huutelee, ja onko se yksin kaksin vai kolmisin .
Täytyisi mennä kasomaan, mutta enhän mä pääse käveleen sinne, vaikka matkaa onkin ehkä 200m
Ehkä huomenna pääsen, jos huomenna on hyväpäivä ei sappikivii ei reumakipuja vaan pirtee iloinen olo.. heheheh .. nyt teilaamaan hyttyset mökistä, ja futista.


 Yön tullen
minä seison portailla kuuntelemassa,
tähdet parveilevat puutarhassa
ja minä seison pimeässä.
Kuule, tähti putosi helähtäen!
Älä astu ruohikolle paljain jaloin:
puutarhani on sirpaleita täynnä.
- Södergran,Edith



Prinsessa sievä silkkitukka,
päivänpaiste, palttinasukka.
Jaloissa hopeaballeriinat,
kaulassa heiluu sifonkiliinat.

 Täällä on mieli päässyt turvaan.
Järvi,
levollinen siniharmaa,
hyvän mielen katse.




Oi, katsokaa miten lainehet
niin kauniisti rantoja kaulaa!
Oi, kuunnelkaa, miten lintuset
niin kauniisti lehdossa laulaa!
Oi, ootteko nähnehet illan kuun
ja kuullehet kuisketta metsän puun,
min ylitse valkeat hattarat
suvitaivaalla vaeltavat.
-Eino Leino-






Minun on vaikea lähteä kaupungista,
koska minun on erottava ystävistäni ja
vaikea lähteä maalta,
koska minun on erottava itsestäni.
- Joseph Joubert

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti